2015. május 6., szerda

Kertészeti ambíciók

Lehet a kor teszi vagy a boldog párkapcsolat vagy csak simán zizi vagyok, de kb tavaly óta bennem van, hogy nekem virág, növény kell, amit lehet gondozni és szép és zöld és színes és úú. Gyűjtöm az ötleteket netről és a kedvenc már régóta megvan, de a megvalósítása a borsos ára miatt (az egyik alapanyagot csak 6500-ért láttam hozzá könnyen beszerezhetően) még várat magára, amíg 1. összegyűjtöm rá a pénzt. 2. találok olcsóbb alternatívát. De azért gondoltam megosztom veletek, illetve azért is, hogy meglegyen és ne csak a gépen porosodjon, mert azzal *kopp-kopp* bármi történhet.

Tehát az első nagy kedvencem ez a terráriumszerű kis kert, főleg a második tetszik az üveggömbben.

Illetve rászoktam, hogy néha ránézzek a Hogyan legyek JóNő? című műsor facebook oldalára és néha előfordul, hogy szembejön valami tényleg egészen jó ötlet, főleg ami ilyen kertészkedős apróság. Az egyik ilyen roppant gyors, olcsó és egyszerű tipp, amihez csak elhasznált illatgyertya üvege kell:

A másik pedig egy tavaszi kosár készítése, ehhez már lehet kell egy kis beruházás, de távolról sem egy ökör ára, igazából csak a hozzávalók beszerzése tűnik számomra macerásnak úgymint moha. Az erdőn kívül honnan tudnék a nagyvárosban mohát szerezni?

A legújabb agylövésem idénre pedig paprika és paradicsom termesztése lett lakásban. Igazából az egész úgy kezdődött, hogy az évfordulóra kapott cserepes rózsáimat akartam átültetni, de ha már veszek virágföldet, akkor használjam is el, így vettem százszorszépet (lakásba a legrosszabb döntés! Levéltetű özönt okoz!) meg mini balkon ládát, ami az ablakpárkányon elfér. De még így is maradt egy kis virágföld és az egyik nagybevásárlás során szembejött a zöldség-virágmagos állvány. Virágok között csupa kerti növény volt, így egyszer láttam talán a Díványon, hogy lakásban termesztettek balkon ládában paradicsomot, mókásnak tűnt, így 40 forintért hazajött egy-egy csomag mag. Elvetettem és izgatottan vártam, hogy kinyílnak-e. És 2 hét után, előbújtak! Így most bajban voltam, mert ideiglenesen voltak elültetve ilyen műanyagdobozban, amibe a leveszöldséget adják meg egy margarinos dobozba, de ez kevés lett.... így most zajlott a rendes balkonláda beszerzés, mert a mostani albérletben ahol lakunk több, mint egy éve, de most tűnt fel, hogy a kinti párkányon lévő fémvackok nem galambűzők hanem ládatartók, mert hajlékonyak, ezért fel sem merült, hogy más funkciójuk lenne az ijesztgetést leszámítva.

A balkon láda, bocsi a koszért, a tavaszi nagytakarítás még nem érte el... :D
Éééés tegnap megejtettem a balkonláda vételt, amit én marha szemre vettem, így természetesen nem stimmelt a vétel. Rövidebb, de magasabb lett, mint amekkorát be tudok fogatni, szóval ment a MacGyver játék, hogyan kellene átszerelni, hogy megfogja a ládát az a fém vacak, mert különben súly alatt úgy lecsúszott volna a párkányról, mint a sicc. De legalább a belekerülő virágföld mennyiségét jól tippeltem. Szóval a paradicsom és a paprika palánták mentek a ládába, a paradicsom szegény már kezdett kókadozni, haldokolni, kiderül, hogy magához tér-e. De első lépés kész!

És íme a további képek, a paprikák:


És a nyomi paradicsomok:


Nincsenek megjegyzések: