2015. május 5., kedd

Könyv kihívás

Nem tudom ki hogy van vele, de nekem kellett egy nagy adag lendület, hogy az egyetem mellett megint elkezdjek rendszeresen olvasni. Rászoktam arra, hogy inkább csak játszok a telefonon mikor utazok vagy csak várakozom. De még tavaly évvégén láttam a kihívást és elhatároztam, ezt kipróbálom. El is kezdtem válogatni, aztán év elején neki kezdtem. Nagy segítség volt mondjuk egy oldal, ahol böngészhetek is a könyvek közül és írja hol tartok, előre választhatok és egyszerűen rávesz arra, hogy tényleg haladjak, mert látom a fejlődést. Na de ha véletlen valaki még nem hallott volna róla kirakom ide a listát, illetve az oldalt is, ahova a facebookos accounttal is lehet csatlakozni.

Roppant bonyolult a címe: http://www.konyvkihivas.hu/


A kihívás - olvass el...
Zölddel jeleztem az elolvasottat, pirossal a tervezet, üres ahova még nem találtam ki, szóval kommentbe jöhetnek a tippek, ajánlatok! Illetve folyamatosan frissítem majd ezt a posztot, oldalt lesz a linkje az aktuális kedvenc képe alatt.

1. egy könyvet, ami több mint ötszáz oldal.
Laurell K. Hamilton: A ragály (Anita Blake, a vámpírvadász 22.)
Tudom, csalás egy sorozat egyik kötetét ide rakni, de 611 oldal volt a plusz novellával, de anélkül is 500 felett és épp a hétvégén olvastam. Szóval Anita Blake régi nagykedvenc, S. már röhög azon ha olvasom, mert nos.. khm.. vannak benne korhatáros részek. Mondjuk így a 22. könyv tájékán egyre kevesebb mióta az írónő megkapta a kritikát, hogy ponyva lett belőle semmi sztorival, mert tényleg volt valahol 16. környékén egy olyan könyv, ami végig csak szex volt, a sztorira nem is emlékszem és az is 500 oldal körül volt. Na de ez a rész. Kezdem elveszíteni az érdeklődésem és már csak a rajongás hajt, mert szégyen, nem szégyen de kezd unalmas lenni, hogy olyan 200 oldallal rövidebb lett volna a könyv ha nem írja le az írónő azt, amit minden Anita Blake olvasó tud. Totál triviális infókat magyaráz el. És a 22. könyv környékén már elég sok triviális infó van. Maga a történetet pedig még lehetett volna cifrázni, árnyalni, de ez sajna kimaradt, így maradt egy enyhe űr, hogy valami hiányzik, nem kerek a sztorival. Régen minden jobb volt.

2. egy klasszikus romantikus könyvet.

3. egy könyvet, amiből film is készült.
Cassandra Claire: Csontváros (A végzet ereklyéi sorozat)
Ismételten előbb láttam a filmet mikor kb adták és most olvastam a könyvet, a minap pedig újra megnéztem a filmet, mert csak részletek rémlettek. Nos.. ismét totál ellentétes dolgok, egy halom szereplő kihagyva, sztori átírva. Persze, hogy megbukott a moziban. A könyv izgalmas pörgős, bár úgy kicsit rossz volt olvasni, hogy tudtam a csattanót. (mondjuk azt nem értettem a filmben mi volt az a megjegyzés, hogy el fogják hinni. Mintha nem lenne igaz... pedig a könyvben feketén-fehéren ott van, hogy valóság) Szóval most nagy lendülettel olvasom a második részt. Melóhelyen kérdezte egy csaj mit olvasok, mondtam és megsúgta, hogy az 5.-6. rész már teljesen ellaposodik és rossz.. hát... majd kiderül. upd.: 5. könyv tényleg laposodik és a 4. könyvben derül ki az infó, amit a filmben megszellőztettek, hát kösz...

4. egy könyvet, ami ebben az évben jelent meg.

5. egy könyvet, aminek a címében számjegyek szerepelnek.
George Orwell:1984
Már régóta el akartam olvasni, de valahogy sose jutott rá időm... pedig nagyon jó, mondjuk lehet ahhoz, hogy felfogjam a mondanivalóját fel kellett nőnöm, kamaszként lehet nem értékeltem volna eléggé.

6. egy könyvet, aminek szerzője még nincs 30 éves.
Christoper Paolini: Eragon
Szintén régóta a listámon van, most van rá indokom és lehetőségem, hogy túl is jussak rajta.

7. egy könyvet, aminek szereplői nem emberek.

8. egy vicces könyvet.

9. egy könyvet, amit nő írt.

10. egy misztikus vagy krimi könyvet.

11. egy könyvet, aminek címe csupán egy szóból áll.
Móricz Zsigmond: Rokonok
Szintén régi szemezés alanya, de ahogy átléptem végleg a gimi kapuját valahogy az összes szerzőt ott hagytam, akik kötelezők voltak. Tudom, rossz "szokás".
Elolvasva. Az elején elég nyögvenyelősen indult, aztán a vége olyan hűbameg, tényleg ez a vége?! De az egész könyvnek a mondanivalója... teljesen elképedve olvastam, néhol somolyogva, néhol homlokráncolva, hogy Móricz tud valamit... végülis nem mai darab ez a regény, de most is ugyanazok a viszonyok vannak. Megdöbbentő. Kötelezővé tenném középsuliban ezt a regényt. Tanulságos...

12. egy novelláskötetet.

13. egy könyvet, ami egy másik országban játszódik.

14. egy szépirodalmi művet.

15. egy népszerű szerző első könyvét.
Cameron Diaz: A test könyve
Húgom ezt kapta tőlem karácsonyra, mondjuk elsősorban azért, mert ezt kérte. De belelapozva engem is elkezdett érdekelni, így majd egy időre lenyúlom tőle.

16. egy könyvet, amit a kedvenc íróm írt, de eddig még nem olvastam.
J.K.Rowling: Bogar Bárd meséi
Be sem merem vallani a Bagolyköveseknek, hogy itt porosodik már nem is tudom mióta a könyvespolcomon és még bele se lapoztam kb. Szóval a listán van jelentem, és táborig túl fogok jutni rajta! Nem sikerült, karácsonyig túl leszek rajta!

17. egy könyvet, amit egy barátom ajánlott.

18. egy Pulitzer Díjas művet.
William Golding: A legyek ura
Valahogy ez a könyv is az általános műveltséghez szükséges listámon van, mint a Zabhegyező pl, mégse olvastam el még, ellentétben az említettel (azt is csak tavaly decemberben sikerült). Szóval must have darab.

19. egy igaz történeten alapuló könyvet.

20. egy könyvet az „Ezeket egyszer el kell olvasnom!” listám aljáról.

21. egy könyvet, amit édesanyám szeret.
Isaac Asimov: Alapítvány trilógia
Szerintem felsorolni se tudnám drága szüleim hányszor mondták, hogy olvassam el, mert jó. Egyszerűen ódzkodtam tőle, na de most... letenni se tudtam annyira megtetszett. Seperc alatt végig pörgettem a meglévő könyveket. (mert természetesen pont a trilógia második része tűnt el az éterben, az előtte és utána könyv is megvan.... :D)

22. egy könyvet, ami ijesztő.

23. egy több mint százéves művet.
Nathaniel Hawthorne: A skarlát betű
Nos... ez csak egy dolog miatt érdekel. Láttam egy Emma Stone filmet (Könnyű nőcske talán..), aminek ez a mű a központi eleme és miért ne?

24. egy könyvet, amit csupán a borítója alapján választottam ki.

25. egy könyvet, amit még az iskolában kellett volna elolvasnom.
Kertész Imre: Sorstalanság
A magyar tanárom ajánlotta még utolsó évben gimiben, el is kezdtem, de aztán az első 1-2 oldal után félreraktam, mert inkább valami mást csináltam, azóta is ott várja könyvjelzővel, hogy folytassam.

26. egy memoárt.

27. egy könyvet, aminek egy nap alatt a végére lehet érni.

28. egy könyvet, aminek a címében ellentétes jelentésű szavak szerepelnek.
Dan Brown: Angyalok és démonok
Könnyed olvasmánynak gondoltam. A Da Vinci kód tetszett tőle, mondjuk jókat röhögtem rajta néhány helyen, de ez a lényege a szórakoztató irodalomnak nem?

29. egy könyvet, ami egy olyan helyen játszódik, ahová mindig is el akartam jutni.

30. egy könyvet, ami abban az évben jelent meg, amikor születtem.
Paulo Coelho: Brida
Na erre vadásztam, mert elég nehéz az alapján keresni, hogy adott évben milyen könyvek jelentek meg, főleg ha nem mostanában volt az az év. (vagy én vagyok béna) De ha jól néztem, ez 1990-ben jelent meg. A témája tetszik, Coelhot anno szerettem, szóval ő lett a kiválasztott, ráadásul mikor eldöntöttem utána héten láttam egy pályaudvaron leértékelve, így be is szereztem, a minap pedig el is kezdtem olvasni. 

31. egy könyvet, amiről rossz véleményeket hallottam.

32. egy trilógiát.
Böszörményi Gyula: 9...8...7...  és 6...5...4... és 3...2...1...
Anno húgom hozta haza könyvtárból az első részét, akkor csak beleolvastam, nem értem a végére mire vissza kellett vinnie és csak a gyerekkönyvtárba volt ahova én már nem mehettem be, szóval megvettem, az összes részt, aztán elfelejtkeztem róla. Most elolvastam, hát... kidobott pénz volt az utolsó két része. Amilyen jó az első rész, olyan béna a többi.

33. gyerekkorom egy könyvét.

34. egy könyvet, amiben szerelmi háromszög van.
Ann Aguirre: Razorland trilógia
Teljesen rákattantam a trilógiákra. Főleg ha disztópikus regény. Szóval ajánlás útján elkezdtem az első részével a Menedékkel, aztán 2 nappal később jött a Helyőrség és a hét végére túl voltam a Hordán is. Letehetetlen. Könnyű olvasmány, korrekt történetvezetés, érdekes karakterek és jellemfejlődés. A disztópikus jövőképről nem is beszélve! :)

35. egy könyvet, ami a jövőben játszódik.
James Dashner: Útvesztő trilógia
Disztópia vonal még mindig. Az első filmet megnéztem. Tetszett, de valahogy nem tűnt az igazinak. Egy halom nyitott kérdést hagyott, így neten olvasgatva jött a fellángolás, el kell olvasnom, mert elvileg mint megszokott a könyv más, jobb. Így belekezdtem táborban. Pillanatok alatt átrágtam magam rajta, majd a második részen is és ott álltam kétségbeesve, hogy még 2 nap volt a táborból és nem volt a harmadik rész az ebook olvasómon... :D Szóval hazaérve kezdtem el... de csalódtam. Nincs egy halom minden megmagyarázva, lezárva, olyan katyvasz az egész vége. (a második rész filmjét a minap néztem meg, na az meg... kész katasztrófa) Az eleje jól indult, félig elmagyarázva a dolgok, de izgalmas. Történnek a dolgok, van benne fantázia. Aztán ott hagynak egy halom háttérinfó nélkül, rámegy az akcióra és puff vége.

36. egy könyvet, ami egy gimnáziumban játszódik.

37. egy könyvet, aminek a címében szerepel egy szín.
Agatha Christie: A barna ruhás férfi
Kamaszként az otthon lévő összes Agatha Christie könyvet elolvastam, még könyvtárból is vettem ki egyet-kettőt, ami otthon nem volt meg, aztán ez az imádat feledésbe merült, pedig még elég sok könyvét nem olvastam el, szóval most ideje felidézni a régi szép időket.

38. egy könyvet, ami megríkatott.

39. egy varázslatos könyvet.

40. egy képregényt.

41. egy könyvet, aminek írójától még nem olvastam eddig semmit.

42. egy könyvet, ami az enyém, de eddig még nem olvastam el.

43. egy könyvet, ami a szülővárosomban játszódik. (Debrecen)

44. egy könyvet, ami eredetileg nem az anyanyelvemen íródott.

45. egy könyvet, ami karácsonykor játszódik.

46. egy könyvet, aminek írójának monogramja megegyezik az enyémmel.
Karinthy Frigyes: Utazás a koponyám körül
Itt gondolkodtam, hogy mégis kinek lehet olyan monogramja, mint nekem. Aztán megkérdeztem anyut és kb kiröhögött, hogy nem jutott eszembe Karinthy, pedig jééé. Ráadásul szeretem is a stílusát és ezt a könyvet is el akartam olvasni, így itt a remek alkalom.
Nos elolvastam. Vegyesek az érzéseim ezzel a könyvvel kapcsolatban, mert néhol elvesztettem a fonalat, néhol megtaláltam. Sajátos volt az bizonyos.

47. egy drámát.

48. egy betiltott könyvet.

49. egy könyvet, ami egy televíziós műsoron alapul vagy az készült belőle.

50. egy könyvet, amit többször elkezdtem, de sosem olvastam végig.
J.R.R. Tolkien: A hobbit
Fú, 10-12 körül voltam mikor volt a nagy gyűrűk ura láz. Akkor természetesen elolvastam a könyveket, rajongtam a tündékért és jött a fantasy imádat, viszont Tolkien stílusa enyhén szólva kiborított. Unalmasnak és túl komplikáltnak tartottam így hiába akartam elolvasni a hobbitot, régebbi nevén A Babót, egyszerűen nem ment. Most karácsonyra viszont öcsém azt vette nekem valami különös felindulásból (úgy, hogy otthon megvan a régi verzió csak nem tudott róla... :D) így mivel a filmek tetszettek úgy voltam vele, legyen, próbáljuk meg elolvasni és jött a meglepetés. Felnőttem Tolkienhez, letehetetlenné vált a könyv. Pillanatok alatt átrágtam magam rajta és kezdtem sajnálni, hogy otthon maradtak a további művei, amiket kaptam, megvettem, de sose olvastam el...

Nincsenek megjegyzések: