2013. május 22., szerda

Fibrilláris fehérjék, globuláris fehérjék, avagy él(g)jenek a záróvizsga tételek

A péntek délután alakulása teljesen pozitív lett végül. Vizsgára indulás előtt kiderült, hogy utolsó tárgyam meglett, ráadásul 3-asra. Szóval happy és bódottsággal mentem vizsgázni. Izgulás ezerrel, Negyedórával később hívtak be, mint ahogy kiírtak eredetileg így a végén már a falat kapartam kb, de behívtak. 2 talk téma, az egyik a madarak valamijéről, nem igen értettem, a másik a multifunction mobiles-ról. Álomtéma, mák, örülés, és tanácsot nem fogadtam meg, elkezdtem leírni a konkrét talk szöveget, mert amilyen ideges voltam meg izgulós inkább úgy döntöttem felolvasom kevesebb pontért minthogy nulla pontért hebegjek-habogjak. Persze nem értem a szöveg írásának végére 10 perc alatt, így az utolsó mondataim habogva voltak, de tele pakoltam kötőszavakkal így szerintem nem lett annyira szörnyű. Általános kérdéseknél az egyikre szerintem tök jól megfeleltem, a másikat nem értettem így lefagytam, de kaptam mentőkérdést amiről már tudtam beszélni, mert pont a héten beszéltünk erről tanárnővel így még friss volt az élmény. Sőt, még az újonnan tanult picky eater kifejezést is el tudtam lőni így örült a fejem rendesen, annak meg különösen, hogy a velem vizsgázó csaj tök kuka volt és fele annyit se tudott, mint én. Ez a good idea-s résznél ki is derült, mert mikor a vizsgáztató kérte, hogy üljünk egymással szemben nem értette hogy mit kellene csinálni. Előbb hátat fordított (na itt elbizonytalanodtam, hogy valamit félreértettem :D) aztán beült mellém végül sikerült felfognia, hogy forduljunk egymással szembe. Utána beszélt kb pár mondatot aztán beszéltem  nem is keveset aztán hagytam neki időt, de megint csak egy-két mondatot tudott így megint dumáltam végül a lezárásnál nekem sikerült összehozni, hogy ja, good idea, neki csak a vizsgáztató felszólítására sikerült kinyögnie, hogy ja, good idea. :D Szóval szerintem ez is nagyban befolyásolta, hogy... *dobpergés* a nyelvtan, kohézió 57 a többi 71%-os lett, így összesítve 67,5 % lett a beszédkészség vizsgarészem. Szóval ha a listeninget nem baltáztam el nagyon megvan a nyelvvizsgám, jee.

Ezeket az eredményeket meg már rögtön vizsgavégén meg lehetett nézni, szóval levizsgáztam, szaladtam S.-ért az állomásra, hazamentünk, lepakol, mosogattam majd irány vissza megnézni a vizsgaeredményt és örül, örül, örül. Egész este azt hajtogattam, hogy 67,5 :D Szombat reggel meg vicces volt, óra csörög, felébred, nagyban vigyorgok és keltegetem S.-t, aki nagyon nem akart ébredni, mondjuk nem csodálom, fél 6-kor ki akar hétvégén felkelni? Ráadásul szemetet gyűjteni? :D De hősiesen felébredt, összekaptuk magunkat és iránysurány. Majdnem délre estünk haza, de 342 darab lett a gyűjtés eredménye, ami nem olyan rossz, még egy ilyen most szombaton és simán megvan az alapszám, meg még próbálok holnap, holnapután gyűjteni, csak 1. esik az eső. 2. megfáztam. Ez meg a másik. Egész télen semmi bajom nem volt, április végén nagyban kiröhögtem szegény S.-t a vicces hangja miatt erre most fázok meg. Mondjuk tegnaphoz képest már jobban vagyok, nem vagyok hozzánőve a zsepis dobozhoz meg talán a hangom se durvul be, a torkom például már nem is fáj, de ezért cserébe szédülök és izomfájdalom megvan. Szóval happy és hawaii. Mert mikor máskor betegednék le, mint mikor nagyon nem kéne, mert tanulni kéne ezerrel... Na mindegy. 

A záróvizsgára készülésből meg kb már most elegem van. De legalább a tételek jelentős részéhez van anyagom. Egy jó vastag könyv a biokém/mikrobiológia részhez, a biomérnökihez meg itt van a gépen a szakdoga miatt leszedett bme-s anyag, szóval talán nem lesznek gondok. Majd június 4-én kiderül, de eddig akadályok átugorva, szóval reménykedés megvan, hogy tényleg legokosabb, legügyesebb, legszebb vagyok, ahogy S. mondta :D Azt kell mondjam nagyon jót tesz, hogy végre az én önbizalmam erősíti valaki és nem nekem kell valakiét, mert nincs rá szüksége. Hétköznap egyre jobban hiányzik így tényleg egyre nehezebb hétvégén az elválás, és sokkal jobban is várom a péntekeket, de lesz ez még máshogy, addig meg valahogy kibírjuk, mert amúgy úgy érzem minden klappol és jó és ez már talán nem csak a rózsaszínköd.

Nincsenek megjegyzések: